استریسک
در بخش قبلی گفته شد که برای مدیریت خطوط تلفن میتوانیم از PBX استفاده کنیم و زمانی که قصد استفاده از PBX در یک شبکه داخلی LAN را داشته باشیم باید یک سرور نرمافزاری وظیفه ارائه مکالمات و مدیریت آنها را بر عهده داشته باشد. یکی از بهترین راهحلهای موجود استفاده از نرمافزار استریسک است که خوشبختانه به صورت رایگان توزیع میشود و متنباز است. این نرمافزار را از لینک زیر دانلود کنید:
ادامه مطلب ...
خطوط تلفن شهری یا PSTN از طریق یک شماره شناسایی میشوند و زمانی که این شماره به یک مکان اختصاص پیدا میکند میتوان ارتباط را از طریق آن برقرار کرد. در سازمانهای بزرگ و دفاتر اداری میتوان به هر کدام از کارمندان یک خط تلفن شهری با شماره اختصاصی داد و از طریق آن ارتباط بیرونی و درونی سازمان با شخص مورد نظر را برقرار کرد. اما این مساله علاوه بر اینکه هزینه بسیار بالایی به سازمان تحمیل میکند به دلیل محدودیت خطوط شهری عملا امکانپذیر نیست، در نتیجه یک سیستم مدیریت درونی ارتباطات باید ایجاد شود تا علاوه بر اینکه ارتباطهای بیرونی را به افراد مورد نظر متصل کند، روابط درون سازمان را هم ایجاد کند. برای حل این موضوع از PBX استفاده میشود. PBX میتواند یک راهحل سختافزاری مانند تلفن سانترال باشد یا از روشهای نرمافزاری روی بستر ویپ استفاده کند. در واقع PBX یک شبکه تلفن خصوصی را راهاندازی میکند و خطوط شهری از طریق آن به اشتراک گذاشته میشوند. ادامه مطلب ...
چرا مرکز تماس (Call Center)،ارزش و مزایای زیادی برای سازمان ها دارد. با متمرکز کردن خدمات تلفنی و پشتیبانی در یکمرکز تماس، ادارات می توانند به راحتی تعداد کارمندان را با توجه به حجم تماس ها به کمک مرکز تماس تطبیق دهند. مرکز تماس را تقریبا در هر مکانی میتوان بنا کرد. مرکز تماس به ادارات اجازه می دهد از زمین و نیروی کار ارزان تر در مناطق یا کشورهای مختلف بهره ببرند. مرکز تماس ها همچنین نیازهای تکنولوژی ادارات را نیز متمرکز می کنند، و به ادارات اجازه می دهد تکنولوژی های برقراری ارتباط را به جای نصب در چندین مرکز کوچک، در یک مرکز تماس بزرگ نصب کنند. این کار نگهداری، ارتقا و آموزش را آسان می کند و موجب کاهش هزینه ها می شود. همچنین راه اندازی یک مرکز تماس سبب افزایش میزان رضایتمندی مشتریان نیز می گردد و از سردرگمی آنها برای دریافت انواع خدمات جلوگیری می کند؛ از سوی دیگر مرکز تماس باعث تقویت نام تجاری سازمان نیز می گردد. در دنیای امروز بسیاری از سازمان های بزرگ با مرکز تماس هایشان شناخته می شوند. تکنولوژی بسیاری از مرکز تماس ها از تکنولوژی های متعددی برای بهبود ارائه خدمات به مشتریان بهره می گیرند. مرکز تماس هایی که تماس های ورودی را دریافت می کنند غالبا از تکنولوژی توزیع خودکار تماس (ACD – Automatic Call Distributer) استفاده می کنند که در آن تماس ها به اپراتورهایی وصل می شوند که در در صف انتظار هستند. در برخی مرکز تماس های دیگر از تکنولوژی های نظارت بر مکالمات استفاده می شود، به نحوی که به صورت تصادفی مکالمات اپراتورها با مشتریان نظارت می شود تا اطمینان حاصل شود که اپراتورها نیازهای مشتریان را به خوبی پاسخ می دهند.
مرکز تماس کمک دائمی به این مراکز را تامین می کند تا بهتر و کارآمدتر به نیازهای مشتریان رسیدگی شود. یکی دیگر از مهمترین قابلیت ها در مرکز تماس ضبط کلیه مکالمات ورودی و خروجی است. همچنین اپراتورها در مرکز تماس ، به نرم افزار CRMیا Help desk برای ثبت درخواستها و پیگیری آنها مجهز می باشند و معمولا این نرم افزار ها با سیستم مرکز تماس لینک می باشد و امکاناتی مانند Pop up اطلاعات تماس گیرنده برای اپراتورها و … را فراهم می آورد.
شایان ذکر است برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه مدیریت مرکز تماس مراجعه کرده و با امکانات نرم افزار مدیریت مرکز تماس ماهان ویپ آشنا شوید.
منبع: چرا مرکز تماس داشته باشیم؟
مرکز تماس (Call Center) غالبا بخش بزرگی در سازمان است که کارمندانی به عنوان نماینده (اپراتور) در مرکز تماس در اختیار دارند؛ کارمندان این مرکز، تماس های تلفنی را پاسخ می دهند و یا تماس برقرار می کنند. یک مرکز ، بسته به اندازه ی آن، می تواند کمتر از ده کارمند و یا حتی بیشتر از 100 کارمند داشته باشد. ادامه مطلب ...
آشنایی با تجهیزات ویپ(VoIP)
در فناوری ویپ(VoIP)، یکی از راهکارهای بسیار مفید IP PBX است که در ساختار فناوری ویپ(VoIP)ارائه می شود. برای آشنایی با IP PBX ها بهتر است مروری داشته باشیم از PBX ها که در حال حاضر بین بسیاری از سازمان ها و شرکت ها دستگاه های شناخته شده ای هستند.
(PBX Private Branch Exchange) دستگاه های تلفن مرکزی یا سانترال ها هستند که در شرکتها و سازمانها نقش اساسی در ایجاد ارتباطات تلفنی را دارند . این دستگاه ها خطوط تلفن های داخلی را به صورت آنالوگ یا دیجیتال بروی زوج مسی تلفن فراهم می نمایند . قابلیت های این دستگاه ها برای کاربران فعلی این سیستم شناخته شده است که مهمترین آن فراهم کردن خطوط تلفن داخلی است . با استفاده از فناوری ویپ(VoIP)این دستگاه ها به عرصه ی نوینی وارد شده اند . اساس این تحول در اثر استفاده فناوری ویپ(VoIP) از شبکه هایی مانند اینترنت است که امروزه در هر نقطه ای قابل دسترس است . ترکیب فناوری ویپ(VoIP)در دستگاه های PBX نسل جدید این دستگاهها را به وجود آورده که آن را با نام IP PBX می شناسند . ادامه مطلب ...