در واقع عملیات مرکز تماس به شکل ارائه خدمات بهتر به مشتریان می باشد که این کار با استفاده از سیستم کامیپوتری و تلفن صورت می گیرد. مرکز تماس کمک می نماید تا بهتر و کارآمدتر نیازهای مشتریان تامین شود. یکی از مهم ترین عملیات مرکز تماس، قابلیت ضبط تمام تماس های دریافتی و خروجی می باشد هم چنین در مراکز تماس می توان نرم افزار crm یاhelp desk برای انجام پیگیری ها و ثبت نمودن درخواست مشتریان تجهیز نمود. ایجاد مرکز تماس از تکنولوژی و فن آوری منحصر به فردی برخوردار است که به شکل صنعت داخلی نیز تبدیل شده است. مرکز تماس را حتی می توان در منزل نیز ایجاد نمود ولی مراکز تماس دارای محل کار معینی با چندین کارمند هستند.
درصورتی که مایل هستید از تلفن های معمولی به عنوان سرویس ویپ استفاده کنید و از تلفن های ویپ برای راه اندازی این فناوری استفاده نکنید، لازم است که از گیت وی های آنالوگ fxs وfxo بهره بگیرید. اما سوالی که ذهن اغلب کاربران ویپ را به خود مشغول می کند تفاوت دو گیت وی fxs وfxo می باشد. اگر شما نیز کسب وکار خود را با ویپ راه اندازی می کنید، لازم است با جزئیات گیت وی های ویپ آشنا شوید.
گیت وی های ویپ انواع مختلفی دارند؛ اما دو نوع اصلی گیت وی voip وجود دارد که با استفاده از آن ها سرویس ویپ راه اندازی میشود: گیت وی voip آنالوگ و گیت های دیجیتال ویپ. گیت وی های آنالوگ ویپ بر اساس نوع ساختار و ویژگی های ظاهری که بدان اینترفیس گفته میشود به دو دسته گیت وی ویپ FXS و FXO تقسیم میشوند. در این مطلب با انواع گیت وی های آنالوگ ویپ، تعریف و تفاوت آن ها آشنا خواهید شد.