مدیریت تماس ماهان ویپ

نرم افزار مدیریت تماس ماهان ویپ به جهت قانونمند کردن تماسهای ورودی و خروجی یک مجموعه که از بستر شبکه برای مکالمات خود استفاده می کنند به کار برده می شود.

مدیریت تماس ماهان ویپ

نرم افزار مدیریت تماس ماهان ویپ به جهت قانونمند کردن تماسهای ورودی و خروجی یک مجموعه که از بستر شبکه برای مکالمات خود استفاده می کنند به کار برده می شود.

مشکلات تلفن ویپ – بخش دوم

در بخش اول از بررسی مشکلات تلفن ویپ ، به یکی از مهم ترین مشکلات در برقراری ارتباط با تلفن ، یعنی قطعی و وصلی های Jitter پرداختیم. در این مقاله ، سایر مشکلات تلفن ویپ را  بررسی می کنیم.

بررسی مشکلات تلفن ویپ

تاخیر در انتقال صداها نیز ، یکی از مواردی است که همواره کاربران را حین تماس آزار می دهد. یعنی صوت ، بعد از ایجاد ، مدت زمان قابل توجهی را برای انتشار و انتقال در تلفن ، میطلبد.
انواع تاخیر در تلفن ویپ

  

3 نوع رایج تاخیر در تلفن های ویپ مشاهده میشود:
تاخیر در انتشار : نور باسرعت 186 هزار مایل در ثانیه از طریق خلا منتقل میشود. الکترون ها نیز از طریق سیم های مسی و فیبر نوری ، با سرعتی در حدود 125 هزار مایل در ثانیه جا به جا میشوند. شبکه فیبر و خطوط مسی نیز که باید این ذرات را جا به جا کنند ، حدود 13 هزار مایل در ثانیه کشش دارند. اگرچه این تاخیر برای گوش انسان محسوس نیست ، اما در مواقعی که صوت پیوسته در واحد زمان تولید شود ، این تاخیرات در تلفن محسوس میشود.
تاخیرهای دستی : به این معنا که دستگاه های دخیل در فرآیند جلو راندن امواج ، می توانند سبب تاخیر شوند.
تاخیرها در صف داده : زمانی که پاکت های اطلاعات به علت ازدحام در یک صف متراکم شوند ، این تاخیر ایجاد میشود. زمانی که ترافیک دریافتی بیش از میزان مورد انتظار است ، این مشکل رخ می دهد.
راه حل تاخیر در تلفن ویپ
مهم ترین راه حل در این تلفن ، اولویت بندی است. سیاست های مدیریت شبکه ، رزرواسیون پهنای باند ، سوئیچینگ چند پروتکله می تواند در اولویت بندی ترافیک موجود در تلفن ها ، موثر باشد. کیفیت مودم روتر شما ، تا حد زیادی تعیین کننده ی این اولویت بندی خواهد بود.

منبع: مشکلات تلفن ویپ – بخش دوم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.